zaterdag 23 augustus 2014

Ola Barcelona!



Ik had voor mijn vertrek nog een lijstje gemaakt met de dingen die ik graag wilde doen in the city. Is het me gelukt?

1. De plaatselijke bevolking Catalaans horen praten
Als ik dit niet van mijn lijstje zou kunnen afstrepen, dan ben ik niet in Barcelona geweest. De bevolking daar spreekt een beetje Engels maar meestal moet je het doen met een Catalaanse (of Spaanse) woordenwissel waarbij gebaren de taal verstaanbaar maken. Ach, het heeft zijn charmes. ;-)

2. Het vliegtuig verkennen
Yesss! Ik kan eindelijk zeggen dat ik gevlogen heb. In het begin was de spanning te snijden maar zodra we opstegen kon ik er wel wat van genieten! Het is alsof je in een attractie zit in een pretpark en ik vind het heel erg leuk om te doen. Op zo’n moment denk je wel eens: dit is léven! Mijn oren deden, zoals verwacht, wel wat pijn en na het vliegen zat ik voor enkele uren in een luchtbel maar dat weerhoudde me niet om er van te genieten.

3. De typische bezienswaardigheden zien
Sagrada Família…wat groot! Ik schrok me rot toen ik het zag staan. Ik heb daarnaast ook Park Güell & Casa Batlló bezocht. Natuurlijk heb ik nog andere gebouwen/momumenten gezien maar daar ben ik niet binnen geweest.
4. De niet zo typische bezienswaardigheden zien
El Raval, MACBA, een soort vintage restaurantje ergens verscholen in smal straatje, … check!

5. Minstens één museum bezoeken
Ik heb uiteindelijk toch niet de twee musea bezocht die ik dacht te bezoeken maar ik heb wel op de laatste dag MACBA bezocht! Ik vond het niet geweldig, jammer genoeg, maar het is wel eens een ervaring en ik wil nog meer musea bezoeken. 

6. Shoppen
Mango, Zara, Sfera, Pull & Bear, Bershka, oude winkeltjes, … en zeker Stradivarius! (wat sinds kort mijn favoriete winkel is geworden…thanks Barcelona voor dit pareltje)

7. De stad in de avond ontdekken
De eerste avond al meteen aan een tafeltje plaatsgenomen op La Ramblas, de laatste avond op een groot plein genaamd Plaça Reial, met de metro naar de Magic Fontains gaan kijken, … stuk voor stuk fijn om te doen!
8. Héél véél fotograferen
En dat heb ik heel vaak gedaan! Ik ben klaar om jullie te overspoelen met foto’s en mijn travel diary te maken. (en daar later over te bloggen)

9. Plezier maken & genieten
Check & Check! Ik wil heel snel terug vliegen en wie weet kom ik ooit wel nog eens terug naar Barcelona.
 
Mijn oordeel:
De stad: 8/10
Het weer: 10/10
De bevolking: 7/10
UITSLAG: 8,3/10

Zoals jullie zien is het me zeker goed bevallen! Nu ik terug ben in België, kan ik niet wachten om terug het vliegtuig op te springen en te gaan reizen. Jullie mogen nog enkele posts verwachten met foto's van Barcelona. :-)
x Lisa

 Vergeet ons niet te volgen!
Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Dat gebouw ziet er zo magisch en spectaculair uit! Geweldig! Ik ben nog nooit in Barcelona geweest, maar zou heel graag een keer willen.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik