vrijdag 5 september 2014

Van woord tot zin: "waarom blog jij?"

Geen idee wat de rubriek 'van woord tot zin' is? Klik hier.


Op 17 september bloggen wij twee maanden. Dit wil dus zeggen dat ik al ietsje meer dan een maand aan het bloggen ben. Maar bloggen zat langer dan een maand of twee in mijn hoofd: ik wou het al doen meer dan twee jaar geleden. Ik heb diverse blogs begonnen, van make-up tot het filosofische: het lukte me niet om er langer dan drie dagen met bezig te zijn. Ik voelde een soort angst. En toen mijn zus, Eline, voorstelde om samen te gaan bloggen… toen maakte ik eindelijk die klik dat het toch niet zo eng is als het lijkt. Sterker nog: het is het eigenlijk helemaal niet. En toch had ik bijna drie jaar verspild (waarin ik honderden artikelen kon schrijven maar het niet deed) aan die angst. Daar heb ik wel spijt van, ja. Maar ach, nu kan ik het wel samen doen met mijn zus! Daar komt dan wel eens ruzie van maar uiteindelijk is het wel fijn om het te kunnen delen. 

Nu naar de kern van de zaak, de vraag: waarom blog jij? Allereerst: ik heb gewoon teveel inspiratie en ideeën. Het gebeurt enkele keren per dag dat ik een notitieboekje of mijn gsm neem en de ideeën zal opschrijven want stel dat ik dat vergeet… In het begin liep het wat stroef, maar nu lukt het veel beter. Dit artikel bijvoorbeeld komt pas volgende week online. Hé, ik plan! (OMG, daar moet ik nog een artikel over schrijven! Daar ga ik weer…) Ik denk dat al die inspiratie van drie jaar geleden er nu gewoon uitvloeit, haha. 

Ten tweede: ik voel me gewoon ongelofelijk goed bij het bloggen. Ik doe het zo graag, het is voor mij echt een hobby! Bij Eline is dat er ook wel maar zij heeft naast bloggen nog veel andere dingen te doen (en daarom schrijft zij enkel twee artikelen per week terwijl ik de dagen opvul, haha) maar ik sta daar helemaal anders tegenover. Ik wou dit al zo lang en ik ben zo trots op onze blog! Ja, er zijn nog veel dingen die verbeterd moeten worden…dat is juist het leuke eraan.

Nummertje drie! Jullie weten wel wat ik graag doe: schrijven! Net als (bijna) elke blogger is er niks leuker dan schrijven…en eigenlijk alles wat rond bloggen hangt. Het fotograferen, de research, het schrijven, de inspiratie, … allemaal fijne dingen om te doen! 

Waarom ik nog blog is omdat ik graag andere mensen wil inspireren en overtuigen. Natuurlijk doe ik het niet voor de aandacht (zo’n bang muisje als ik, haha) maar ik vind het leuk om feedback te krijgen op artikelen en jullie mening daarbij vind ik goed. Ja, soms is iemand het niet met je eens maar iedereen heeft het recht om zijn mening te uiten, indien het op een beleefde manier wordt gedaan. Ik denk dat elke blogger het gevoel wel kent: als je blog wordt gelezen. Want of er nu tien mensen het lezen of honderd…het blijft fantastisch!

Ik heb nog wel honderden redenen, grote én kleine, maar uiteindelijk is één reden genoeg:
Ik blog omdat ik het graag doe. En zo simpel als dat.

Waarom blog jij? 
x Lisa 
 Vergeet ons niet te volgen!
Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi gezegd, ik blog eigenlijk om dezelfde redenen als jij :) ik heb een hele fijne en uitdagende job, maar het is een erg technische job die niets met mmode of beauty te maken heeft. Ik heb mijj blog nodig om al mijn creativiteit in kwijt te kunnen en om mijn liefde voor mode en beauty te kunnen uiten. Voor mij is het een heerlijke hobby!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaah, dit is zo herkenbaar! Ik wil even zeggen dat ik jullie blog echt leuk vind. =) Het geeft helemaal niet dat de één meer blogt dan de ander. Jullie bloggen gewoon alle dagen van de week, dat is sowieso al heel veel! En het maakt ook niet uit dat jij al eerdere blogs hebt gedaan. Als je nooit faalt in dingen, word je ook niet beter. Ik moet zeggen dat ik jullie lay-out en zo super gaaf vind, en dat voor beginnende bloggers! Ik deed daar dan wel weer langer over, voor ik een lay-out had en een ritme waar ik tevreden over ben. Ik ben nog steeds aanpassende, maar ik heb plannen! Want ik weet nu wel hoe ik het een beetje wil. =)

    Trouwens, 'k voel compleet met je mee, want ik heb dezelfde redenen waarom ik blog! Ik put er enorm veel voldoening uit. =) Wat je zegt over de ideeën meteen opschrijven, had ik ook! In het begin dacht ik er amper aan, of soms had ik gewoon weinig ideeën. Maar hoe meer ik begon te bloggen, hoe beter ik mezelf aanleerde om dingen op te schrijven. En hoe sneller de ideeën kwamen. Het is gewoon een automatisme geworden! En het wordt ook steeds meer. Dus met dat plannen ben ik ook maar eens een keer begonnen. Ik heb m'n blogplanning tot eind september gepland, maar ook nog eens alles af voor tot en met 23 september! Ik ken dat trots gevoel dus óók.

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik