maandag 1 september 2014

If I Stay: the movie



Niet zo lang geleden schreef ik nog een recensie van het boek, zaterdag had ik zo'n geluk om de film nu al te mogen zien! Hij komt pas officieel uit op 10 september in België en op 18 september in Nederland, maar ik mocht hem al bekijken op de avant-première in Gent omdat ik een wedstrijd had gewonnen. Nadat ik ook TFiOS in première heb gezien, was dit opnieuw een leuke beleving. Jullie zijn vast benieuwd naar mijn review (hoop ik toch, haha), hier is 'ie dan. 


Algemene informatie:
Duur: 106 minuten
Originele titel: If I Stay
Genre: Drama

Actrices/acteurs in de hoofdrol:  Chloë Grace Moretz en Jamie Blackley

Samenvatting:
Life changes in an instant for young Mia Hall after a car accident puts her in a coma. During an out-of-body experience, she must decide whether to wake up and live a life far different than she had imagined.


Review: 
Ik had het boek al gelezen, maar als je dat nog niet hebt gedaan en de film toch kijkt, kan het misschien wat ingewikkeld overkomen. Er worden verschillende flashbacks getoond en dan kan het soms wel wat moeilijk zijn om het verhaal te kunnen volgen. Maar ach, dat ben je zodra vergeten als Adam (acteur Jamie Blackley) in beeld verschijnt en een optreden met zijn zogenaamde band in de film heeft. Zijn stem is om bij weg te smelten en ook zijn looks helpen in zijn voordeel. De film heeft een gezonde portie humor en een drama-gehalte (waarvan je soms rillingen krijgt). Naarmate het einde vordert wordt het heel wat interessanter en het einde zélf vind ik heel goed gedaan. Velen in de zaal riepen 'hoe kan het nu zo eindigen?' (waarschijnlijk hebben zij het vervolg nog niet gelezen) maar ik vind dat het einde altijd 'de film maakt'. Is het een aanrader? Ja, eigenlijk wel. Ik en Eline waren het er wel over eens dat de film soms wat langdradig overkwam maar ik had alvast een fijne avond! Wil ik een vervolg zien? Yes, for sure, want het tweede boek vond ik zelf het mooiste. (wie weet komt er nog wel een review online als jullie dat wensen)
Aantal hartjes(?)♥♥♥♥

If I Stay is vanaf 10 september (België) en 18 september (Nederland) te zien in de bioscoop!


Ben je benieuwd naar deze film? 
x Lisa
Vergeet ons niet te volgen!
Follow on Bloglovin

1 opmerking:

 
Images by Freepik