maandag 4 augustus 2014

Voorbereiding Barcelona

Bron: layoverguide.com


Ja, ja. Volgende week is het zover: wij zitten dan al een dagje in Barcelona! Waarschijnlijk liggen we op dit uur nog te snurken in ons bed...in een hotelletje. :-)
We hebben er onwijs veel zin in. In dit artikel neem ik (Lisa) je mee naar onze voorbereiding voor Barcelona. Zaterdag zullen jullie waarschijnlijk mee in onze koffer mogen kijken en onze last-minute-stress-momentjes kunnen meemaken! (we vertrekken pas zondagmiddag... ;-))
Ik maak even een lijstje met de dingen die ik graag wil zien/meemaken in de stad!

1. De plaatselijke bevolking Catalaans horen praten
Dacht je dat ze in Barcelona overal Spaans praten? Dan dacht je verkeerd. We bevinden ons in Catalonië en daar spreken ze Catalaans. Geen nood: het is bijna helemaal hetzelfde als het Spaans. Ik vind het geweldig om mensen een andere taal te horen spreken, ook al begrijp ik er geen woord van.
Ooit wil ik deze prachtige taal (of Italiaans) leren spreken.

2. Het vliegtuig verkennen
Ik en Eline hebben nog nooit gevlogen. Nooit. Jamais. Het vliegtuig voor ons zal al een ervaring én attractie op zich zijn. Met oordopjes in mijn oren en kauwgum in mijn mond, zal het wel lukken. Hoop ik. (Nee, ik heb geen vliegangst. Nog niet. ;-))

3. De typische bezienswaardigheden zien
Gaudí is dé kunstenaar in Barcelona. Dus dan wil ik er heel wat van zien! Dingen zoals La Sagrada Familia, Parc la Cuitadella,Casa Batilo, Ramblas, etc. Eerst klonk het wat als Chinees in mijn oren, maar ondertussen weet ik al enkele namen. Gelukkig!

Bron: vakantievoorpret.vindeenreis.nl

4. De niet zo typische bezienswaardigheden zien
Tja, ondanks dat ik soms een bangerik ben, vind ik het een must om de andere zijde van de stad te verkennen. Vintage winkeltjes, achterliggende buurtjes, gezellige parkjes... Niks is beter dan dat!

5. Minstens één museum bezoeken
Ik houd nu eenmaal van kunst en mode, dus dan kan een portie cultuur zeker geen kwaad. Mijn oog is gevallen op deze twee: Museu Textil i d’Indumentària (Textile and Clothing Museum) // Museu Picasso. Een museum over mode en het andere museum met kunstwerken van Picasso. Aaaah, dat wordt kiezen! (of niet)

6. Shoppen
Mango, Zara, Primark, System Action, ... Al die winkels staan te wachten op me, haha. Net als in elke grote stad kan een groot winkelcentrum niet ontbreken. En ik wil in één van de grootste warenhuizen/versmarkten in Barcelona verdwalen. Ook in gezellige, lange straten in het hartje van de stad wil ik wel vertoeven. Souvenirs, aardwerk, ... we nemen het er maar al te graag bij!

7. De stad in de avond ontdekken
's Avonds eten en drinken op La Ramblas? Daar zeg ik geen nee tegen. Lichtgevende fonteinen spotten? Show me! Dwalen door de straten? Kom maar op. Zonsondergang op het strand? Fantastisch!

8. Héél véél fotograferen
Ik heb een aantal redenen om veel te fotograferen. 1) Ik en Eline hebben een blog bij te houden! :-) 2) Ik houd gewoon van dingen opslaan via foto's. 3) Een Travel Diary heeft nou eenmaal foto's nodig.

9. Plezier maken & genieten
Ik hoef daar toch niks meer aan toe te voegen?!


 Ben jij al eens naar Barcelona geweest? Wat vond jij er het leukst? Of zou jij er graag eens heen gaan?
x Lisa
 Vergeet ons niet te volgen!
Follow on Bloglovin

5 opmerkingen:

  1. De foto's zien er nu al prachtig uit! Ik ben er nog nooit geweest maar het klinkt als een stad met veel cultuur en kunst, daar houd ik van! Heel veel plezier alvast! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel! Het lijkt inderdaad een stad met veel cultuur. :)

      Verwijderen
  2. Barcelona is echt een schitterende stad, ik ben er al 2 keer geweest en wil zeker nog eens terug. Er is zoveel leuks aan de stad, maar wat ik het mooist vond was de Sagrada Familia aan de binnenkant, Palau Guëll (heel indrukwekkend) en het Palau De La Musica Catalana (Schitterende operazaal, nog nooit zo mooi gezien).
    Heel veel plezier daar!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben nog nooit in Barcelona geweest, maar het lijkt me zooo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk geschreven! Ik ben twee keer in Barcelona geweest, het is een prachtige stad. Ik zou zo graag weer eens terug willen. Veel plezier gewenst, gaat vast helemaal lukken! X

    BeantwoordenVerwijderen

 
Images by Freepik